Innowacja pedagogiczna – Muzyka to matematyka.

Innowacja pedagogiczna – „Muzyka to Matematyka” będzie realizowana w grupie dzieci 5- letnich „Motylki” w roku szkolnym 2024/2025.

Podstawowym zadaniem wychowania muzycznego dzieci w wieku przedszkolnym jest dostarczenie im radości płynącej z kontaktu z muzyką. Dziecko może poznawać w trakcie słuchania różne zagadnienia muzyczne. Wybrane utwory powinny uwypuklać charakterystyczne elementy muzyki: tempo, dynamikę, wysokość dźwięków, budowę utworów muzycznych. Zadaniem słuchania muzyki jest stopniowe rozwijanie wrażliwości słuchowej dziecka.

Celem głównym innowacji jest upowszechnianie edukacji muzycznej. W trakcie realizacji nauczycielki będą rozwijać u dzieci zainteresowania matematyką oraz myślenia matematycznego i logicznego na podstawie zasad muzyki. Dzieci będą rozbudzać wrażliwość i wyobraźnię muzyczną poprzez poznawanie instrumentów muzycznych, naukę gry na wybranych instrumentach, śpiew i taniec. Poprzez wdrażanie do świadomego odbierania sztuki dziecko staje się widzem i aktorem.

Projekt ten wspiera rozwój fizyczny podczas muzyczno- ruchowych aktywności.